بررسی ویژگی های فلفل سیاه خالص و تشخیص فلفل اصل از تقلبی
بررسی ویژگی های فلفل سیاه اصل
فوریه 11, 2020
تفاوت دارچین چینی کاسیا و دارچین اصل سیلان
تشخیص دارچین اصل از تقلبی
مارس 11, 2020
بررسی ویژگی های فلفل سیاه خالص و تشخیص فلفل اصل از تقلبی
بررسی ویژگی های فلفل سیاه اصل
فوریه 11, 2020
تفاوت دارچین چینی کاسیا و دارچین اصل سیلان
تشخیص دارچین اصل از تقلبی
مارس 11, 2020
Show all

مقایسه فلفل سیاه و قرمز و سفید

بررسی و مقایسه بی تفاوت ها و شباهت های فلفل سیاه و فلفل قرمز و فلفل سفید

 تفاوت ها و شباهت های فلفل سیاه و قرمز و سفید

 

بین فلفل‌های قرمز و سیاه و سفید، تفاوت‌هایی وجود دارد و هر کدام خواص گوناگونی دارند که بهتر است قبل از استفاده در وعده‌های غذایی تان، از تفاوت فلفل سیاه و قرمز و سفید باخبر شوید. بر خلاف اینکه نام هر سه نوع مورد نام برده شده فلفل می‌باشد، اما خواص و کاربرد‌های آن‌ها یکسان نیست و متفاوت با یکدیگر هستند.

 

فلفل سفید

مقایسه فلفل سیاه و فلفل سفیداین گونه از فلفل، زمانی به دست می‌آید که پوست بیرونی دانه‌ها بر اثر تابش نور خورشید خشک و باز شود. دانه‌های سفید درون این پوست ها، فلفل سفید است. فلفل سفید، عطر و طعم ماندگاری ندارد و پس از گذشت زمان به سرعت رایحه آن از بین خواهد رفت.

به دلیل رنگ سفید این فلفل، بهتر است در غذا‌هایی از آن استفاده کنید که بخواهید رنگ یک دستی داشته باشند و دانه‌های فلفل در آن مشخص نباشند؛ مانند تهیه سس سفید و یا پوره سیب زمینی.

 

فلفل سیاه

فاین نوع فلفل، به طور گسترده در سراسر سریلانکا، جنوب هند و همچنین در مناطق استوایی پرورش می یابد. در آب و هوای گرمسیری شکوفا می شود. وقتی این میوه برداشت می شود و سپس خشک می شود ، دانه های فلفل سیاه حاصل می شوند. فلفل سیاه محبوب ترین ادویه در سراسر جهان است.

در واقع فراوان‌ترین نوع از فلفل که در دسترس می‌باشد، فلفل سیاه است. این فلفل به طور طبیعی از لایه بیرونی که توسط تابش نور خورشید به رنگ سیاه در آمده، به دست می‌آید.

عطر آن بسیار بیشتر از فلفل سفید است. همچنین ترکیب اجزای درون آن فواید زیادی برای سلامتی دارد. فلفل سیاه می‌تواند در مدت زمان طولانی تری تازه بماند، بدون اینکه از خاصیت و عطر و طعم آن کم شود. استفاده از فلفل سیاه به جای سفید در وعده‌های غذایی، به دلیل برتری عطر و ماندگاری بیشتر، رایج‌تر است.

 

 

فلفل قرمز

فلفل قرمز چیلی در مقایسه با فلفل سیاه و سفیدفرآیند ساخته شدن فلفل قرمز با دو گونه قبلی به کلی متفاوت است. این فلفل از ماده Capsicum موجود در فلفل‌های چیلی به دست می‌آید. مواد موجود در فلفل‌های سفید و سیاه از نوع ماده Piperine است. حال آنکه در فلفل قرمز، این ماده متفاوت بوده و در واقع Capsicum می‌باشد.

تکه های فلفل قرمز خرد شده یکی از ارقام بسیار زیاد فلفل (سرده) یا همان Capsicum در سال است. این میوه در آب و هوای نیمه گرمسیری و گرمسیری رشد می کند. این فلفل ها برداشت می شوند. سپس خشک می شوند و قبل از بسته بندی خرد می شوند. فلفل کاین نسخه ای بسیار ریز و بسیار تند از انواع خاص سالانه فلفل است. اگرچه تکه های فلفل قرمز خرد شده و فلفل کاین در یک خانواده قرار دارند اما از دو نوع مختلف هستند. دلیل تفاوت فلفل ها در تند بودن آنها می باشد با این حال ، این دو گونه عناصر مهمی در ادویه کاجون هستند.

 

نتیجه گیری:

  • هر ۳ نوع فلفل می‌توانند هم در خواص دارویی مفید باشند و هم در طعم بخشی به غذاها؛ اما فلفل قرمز در بحث آنتی اکسیدان‌ها و اثرات مفیدی که بر روی سلامت دارد، بسیار قدرتمندتر از دیگر انواع است.
  • فلفل قرمز بسیار تندتر است و طبیعت گرم آن نیز بیشتر است.
  • فلفل قرمز شبیه به دو مورد قبلی نیست و در واقع از خانواده فلفل های چیلی تهیه شده است.
  • ماده فعال فلفل سیاه و سفید پیپرین است. در حالی که فلفل قرمز از کپسایسین بدست می آید.
  • همه آنها برای مقاصد دارویی و آشپزی استفاده می شوند ، اما فلفل قرمز از نظر آنتی اکسیدان ها و اثرات سلامت قدرتمندتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *