بررسی کیفیت عطر و طعم هفت گونه فلفل سیاه در جهان
بررسی عطر و طعم هفت گونه فلفل سیاه
فوریه 10, 2020
بررسی و مقایسه بی تفاوت ها و شباهت های فلفل سیاه و فلفل قرمز و فلفل سفید
مقایسه فلفل سیاه و قرمز و سفید
فوریه 11, 2020
بررسی کیفیت عطر و طعم هفت گونه فلفل سیاه در جهان
بررسی عطر و طعم هفت گونه فلفل سیاه
فوریه 10, 2020
بررسی و مقایسه بی تفاوت ها و شباهت های فلفل سیاه و فلفل قرمز و فلفل سفید
مقایسه فلفل سیاه و قرمز و سفید
فوریه 11, 2020
Show all

بررسی ویژگی های فلفل سیاه اصل

بررسی ویژگی های فلفل سیاه خالص و تشخیص فلفل اصل از تقلبی

مقایسه خصوصیات فلفل سیاه اصل از نوع تقلبی

 

فلفل سیاه از ادویه جاتی است که برای خرید آن نیاز به گشتن مغازه های زیای ندارید زیرا به عنوان پرمصرف ترین ادویه جهان به راحتی قابل دسترس است. این ادویه در سرتاسر جهان کشت می شود از هند به عنوان منشا آن گرفته تا اندونزی، اکوادور، برزیل و سایر کشورها.

دانه های فلفل به عنوان یک میوه محسوب می شوند مانند انگور. پس همانطور که خاک و شرایط محیطی بر طعم انگور تاثیر دارد دانه های فلفل هم تحت تاثیر شرایط خاک و آب و هوا هستند.

 

عطر و طعم فلفل سیاه از کجا می آید

روش های تشخیص فلفل سیاه اصل از نوع تقلبیکیفیت فلفل به دانه ای که داخل آن است بستگی دارد. هرچه این دانه که کرمی رنگ است بیشتر باشد عطر و طعم فلفل هم بیشتر است. در واقع این دانه های کرمی رنگ همان فلفل سفید هستند. پس دانه های پوک و ریز فلفل اصلاً طعم و عطر فلفل سیاه را ندارند و وجود آنها فقط کیفیت کلی محصول را پایین می آورد.
هر چقدر یک فلفل عطر و طعم بهتری داشته باشد و این عطر و طعم خالص و اصیل باشد آن فلفل با کیفیت تر است. حال به بررسی دقیق تر معیارهای سنجش کیفیت فلفل سیاه آسیاب شده می پردازیم.

 

رنگ فلفل سیاه آسیاب شده

یکی از نکاتی که باید در ابتدا به آن توجه کنید رنگ فلفل سیاه است. با اینکه به آن فلفل “سیاه” می گویند ولی رنگ واقعی آن “سیاه” نیست. بلکه ترکیبی از ذرات خاکستری رنگ، قهوه ای کم رنگ و سبز بسیار کم رنگ است.
پس اولین مرحله نگاه به رنگ فلفل است اگر دیدید که رنگ فلفل آسیاب شده متمایل به سیاه بود بدانید که این فلفل اصلاً با کیفیت نیست در واقع یا از دانه های پوک در آن استفاده شده است یا ناخالصی های دیگر. پس می توان آنرا فلفل سیاه تقلبی نامید! بنابراین هر چقدر فلفل سیاه آسیاب شده به رنگ کرمی بیشتری متمایل باشد از کیفیت بیشتری برخوردار است.

 

اندازه دانه های فلفل

خرید فلفل سیاه اصل قیمت فروش عمده پودر و دانه فلفل سیاه فلفل سیاه توسط دستگاه های مختلف آسیاب می شود. هر چقدر این آسیاب ریزتر باشد عطر و طعم آن بهتر آزاد می شود ولی امکان تقلب در آن بالاتر می رود و تشخیص تقلب سخت ترمی شود. پس برای تشخیص مطمئن از خالص بودن فلفل آسیاب شده راهی جز آزمایش های دقیق در آزمایشگاه نیست.

 

عطر و طعم فلفل سیاه

فلفل سیاه عطر و طعم مخصوصی دارد. برای تشخیص کیفیت فلفل از طریق عطر آن باید در این کار تجربه پیدا کنید. البته فلفل های کشت شده در مناطق مختلف داری عطر و طعم متفاوتی هستند که در پست قبلی درمینه بررسی عطر و طعم فلفل سیاه گونه ها مختلف به بررسی آن پرداختیم.

تازگی فلفل

فلفل سیاه تازه و خالص مقداری چربی همراه خود دارد که این به دلیل روغن موجود در دانه های فلفل است. اگر دیدید فلفل سیاه آسیاب شده خیلی خشک است، بدانید یا از زمان آسیاب آن زمان زیادی گذشته است یا اینکه ناخالصی زیادی دارد. البته میزان این چربی خیلی کم است و حدود ۲ درصد وزنی فلفل را روغن تشکیل می دهد.

 

نتیجه گیری :
  • فلفل سیاه تقلبی علاوه بر اینکه چند رنگه است دارای دانه های درشت تر و مواد اضافی قابل لمس می باشد.
  • فلفل سیاه تقلبی بیش از اندازه سیاه می باشد زیرا در مرحله برداشت و فرآوری آن دقت لازم به عمل نیامده و همچنین از مواد اضافی تشکیل شده است.
  • یک قاعده در بین فلفل ها وجود دارد که با درشت تر شدن دانه ها تندیشان کمتر و در عوض عطرشان بیشتر می شود.
  • دلیل سیاهی بیش از اندازه فلفل های بی کیفیت این است که دانه های فلفل یا روی درخت سیاه می شوند و یا تحت نور شدید و مستقیم خورشید خشک و این امر باعث بی کیفیت شدن دانه های فلفل می شود.
  • فلفل های اصل دارای رنگی قهوه ای و پودری نرم و یکدست هستند و از کیفیت عطر و طعم بهتری هم برخوردار هستند زیرا در مرحله خشک کردن آن دقت بیشتری شده است.

 

خرید فلفل سیاه درجه یک باکیفیت :

برای خرید فلفل سیاه درجه یک و باکیفیت می توانید با همکاران ما در واحد فروش این مجموعه تماس حاصل نمایید.

 

منبع : hosseinsadeghi.com

محصولات ما
  • تاریخچه کشت انواع خرما در ایران و جهان   خُرما یا رُطب گیاهی تک لپه‌ای و گرمسیری جزو تیره نخل‌ها است که میوه‌اش خوراکی و دارای هسته‌ای سخت و پوست نازک و طعم شیرین که به شکل خوشه‌ای بزرگ از […]
  • تاریخچه لوبیا عروس یا لوبیا کریسمس   به تازگی لوبیایی وارد ایران شده است که آنرا لوبیای عروس می نامند و دقیقا معلوم نیست که چرا در ایران این لوبیا را به این نام می نامند در حالی که نام […]
  • لوبیا کشاورزی (لوبیا کرم رشتی) و اطلاعاتی در مورد آن   لوبیا کشاورزی (لوبیا کرم رشتی) و محل کشت آن یکی از خوش پخت ترین لوبیا هایی که زمان پخت آن بسیار اندک می باشد، لوبیا کرم رشتی است. از […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *