بررسی ویژگی های فلفل سیاه خالص و تشخیص فلفل اصل از تقلبی
بررسی ویژگی های فلفل سیاه اصل
فوریه 11, 2020
بررسی ویژگی های فلفل سیاه خالص و تشخیص فلفل اصل از تقلبی
بررسی ویژگی های فلفل سیاه اصل
فوریه 11, 2020
Show all

بررسی عطر و طعم هفت گونه فلفل سیاه

بررسی کیفیت عطر و طعم هفت گونه فلفل سیاه در جهان

عطر و طعم فلفل سیاه گونه های مختلف در جهان

 

آیا فلفل سیاه کشت شده در کشورهای مختلف دارای طعم و عطری متفاوت هستند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال فلفل سیاه کشت شده در ۷ منطقه را بررسی می کنیم:

بررسی عطر و طعم فلفل سیاه لمپانگ اندونزی

۱- فلفل سیاه لمپانگ اندونزی

در این نوع فلفل سیاه یک تندی کم احساس میشود که باعث میشود گرمایی در دهان خود حس کنید. بعضی از آزمایش کننده ها به عطر قوی مرکبات در آن اشاره کردن. بعضی دیگر به عطر چوب یا نت هایی از بوی کاج!
این فلفل دارای عطر بیشتری نسبت به طعم آن است. یک آزمایش کننده آنرا برای درست کردن استیک پیشنهاد کرد. همچنین به عنوان مکمل می شود با فلفلی با عطر سبک و طعم بیشتر آسیاب شود.

 

۲- فلفل سیاه تلیچری هند

بررسی عطر و طعم فلفل سیاه تلیچری هنددانه های فلفل سیاه تلیچری مثل گوجه فرنگی سن مارزانو ( فرض کنید انار ساوه) هستند. آنها باید از تلیچیری آمده باشند، یک شهر در بندر مالابر در هندوستان. آنها به عنوان یکی از بهترین فلفل های دنیا شناخته می شوند. همچنین در بین فلفل ها نام آن برای مردم شناخته شده تر است.
نمونه ما به شکل ویژه طعمی شیرین داشت.  آزمایش کننده ها به عطر میوه ای متمایل به سبزیجات آن اشاره کردند. اکثر آنها نیز به تازگی آن اشاره کردند. طعم متعادل شیرین آن و همچنین عطر پیچیده ای که این نوع فلفل دارد آنرا به یک فلفل خاص تبدیل کرده است.

 

۳- فلفل سیاه برزیلی

برزیل کشوری که به تازگی به کاشت فلفل سیاه روی آورده است. گرچه نمونه ای که ما داشتیم به صورت ویژه یک نمونه پیچیده نبود اما دارای جذابیت بسیار زیادی در نت های اولیه عطر خود است.
این نوع فلفل برای استفاده سریع روی غذاها و جاهایی که نیاز به ماندگاری طولانی عطر فلفل نیست بسیار جالب است و همچنین می شود به دلیل نت های آغازین جذاب آن در ترکیب کردن فلفل ها با یکدیگر استفاده شود.

 

۴- فلفل سیاه ویتنامی

یک فلفل سیاه دیگر با عطری قوی اما طعمی ملایم و با تفاوت زیاد در عطر و طعم.
“قوی” نت غالب در بویایی بود ،با نظراتی در مورد ارتباط بوی آن با میوه ها، مرکبات و حتی رازیانه.
بر اساس نظر یک آزمایش کننده طعم ملایم آن مانند طعم چای سیاه، دود و چوب است اما خیلی هم طعم پیچیده ای ندارد و خیلی هم گرم و تند نیست. شاید اگر در ترکیب با فلفل برزیلی باشد ترکیب گرمایی فوق العاده ای داشته باشد!

 

۵- فلفل سیاه مالابار هندوستان

عطر و طعم فلفل سیاه مالابار هندوستانفلفل سیاه مالابار از همان منطقه ای می آید که فلفل تلیچری می آید. اما در مورد آن، سخت گیری های که روی فلفل تلیچری به عنوان یک فلفل با ویژگی های خاص انجام می شود، در نظر گرفته نمی شود.
مانند فلفل تلیچری ما متوجه یک عطر پیچیده اما متعادل با ترکیب مرکبات و توت ها شدیم. اگرچه شیرینی زیادی که در فلفل تلیچری هست را نمی شود در این فلفل احساس کرد. در عوض دارای طعمی تلختر و رنگی سیاه تر نسبت به فلفل تلیچری است.
می توان آنرا فلفلی با ویژگی های کامل دانست و مناسب تر برای غذاهای تیره تر مثل سیب زمینی زغالی.

 

۶- فلفل سیاه ساراواک مالزی

دارای طعمی ملایم و همچنین عطری ضعیف است. بعضی از آزمایش کننده ها گفتند که دارای طعمی ضعیف است ولی یک هم به این گفت که خوشمزه است و می توان از آن در تمام تمام غذاها استفاده کرد، زیرا دارای طعمی ملایم و تند و تیزی کم است.

 

۷- فلفل سیاه تالامانکا اکوادور

بوی آن به ادویجات دیگر شبیه تر است تا فلفل،یک آزمایش کننده گفت من در اینجا یک فلفل چیلی با تندی کم را احساس میکنم با بوی روغن لیمو و دود،با طعمی تند و تیز و در پایان کمی تلخ. این یک فلفل سیاه متضاد است بعضی ها عاشق آن می شوند و بعضی ها هم از آن متنفر! این نوع فلفل در ترکیب با دیگر ادویه جات به خصوص آنهایی که عناصر مرکبات دارند بسیار عالی است.

 

نتیجه گیری :

شاید جالبترین کشف ما این بود که بین طعم و عطر همبستگی کمی وجود دارد، بعضی از فلفل های سیاه عطر بسیار عالی دارند اما طعمی ساده و ملایم دارند بعضی دیگر هم بوی ساده میوه ای دارند اما مزه قوی تر و بهتری دارند.
این موضوع به شما امکانات زیادی در انتخاب فلفل میدهد :آیا شما آنرا برای طعم انتخاب می کنید یا عطر؟
همچنین می توانید یک ترکیب جالب از انواع فلفل داشته باشید تا با آسیاب آنها با هم به طعم و عطر ایدال خود برسید.

 

منبع:: hosseinsadeghi.com

محصولات ما
  • تاریخچه کشت انواع خرما در ایران و جهان   خُرما یا رُطب گیاهی تک لپه‌ای و گرمسیری جزو تیره نخل‌ها است که میوه‌اش خوراکی و دارای هسته‌ای سخت و پوست نازک و طعم شیرین که به شکل خوشه‌ای بزرگ از […]
  • تاریخچه لوبیا عروس یا لوبیا کریسمس   به تازگی لوبیایی وارد ایران شده است که آنرا لوبیای عروس می نامند و دقیقا معلوم نیست که چرا در ایران این لوبیا را به این نام می نامند در حالی که نام […]
  • لوبیا کشاورزی (لوبیا کرم رشتی) و اطلاعاتی در مورد آن   لوبیا کشاورزی (لوبیا کرم رشتی) و محل کشت آن یکی از خوش پخت ترین لوبیا هایی که زمان پخت آن بسیار اندک می باشد، لوبیا کرم رشتی است. از […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *